Ar išrūgų baltymai yra vegetariški? – MYPROTEIN ™

Išrūgų baltymai yra populiarus priedas dėl daugelio priežasčių. Jis yra plačiai prieinamas, yra įvairių formų (iš anksto sumaišytas, miltelių pavidalo, izoliatas ir kt.) Ir tonų skonio variantų – ir jį tikrai lengva priglausti kelyje. Išrūgų baltymai taip pat yra vienas iš labiausiai ištirtų papildų pagal naudą. Sportininkai ir ne sportininkai jį reguliariai naudoja dėl įvairių priežasčių, įskaitant raumenų masės didinimą ar išlaikymą, jėgos ir jėgos didinimą ir net svorio netekimą.1 Taigi, ar vegetarai gali mėgautis kreminiu kokteiliu? Trumpas atsakymas yra taip – išrūgų baltymai yra vegetariški.

Kodėl išrūgų baltymai yra vegetariški?

Vegetarai nusprendžia vengti maisto, kuris gaunamas tiesiogiai iš gyvūnų – vištienos krūtinėlės, maltos jautienos ar kalakutienos (mėsos). Tačiau dauguma vegetarų vartoja pagamintus produktus pateikė gyvūnai arba nuo gyvūninės kilmės produktai. Nors šie sprendimai yra asmeniški ir gali skirtis tarp vegetarų, daugelis vis tiek valgys vištų kiaušinius ar bičių pagamintą medų. Pieno produktų kategorija, pagaminta iš karvės pieno, yra pagrindinis baltymų šaltinis daugeliui mėsos nevalgančių vegetarų.

Žmonės, kurie laikosi veganiškos dietos, greičiausiai pasirinktų nevartoti išrūgų baltymų, nes vengia tiek gyvūninės kilmės produktų, tiek gyvūnų gaminamų produktų (pvz., Pieno).

Iš ko gaminami išrūgų baltymai?

Prisimenate „Little Miss Muffet“ iš vaikų lopšelio? Ji sėdėjo ant puokštės, valgydama „varškę ir išrūgas“ – galbūt ji bandė auginti raumenis! Išrūgų baltymai yra vienas pagrindinių pieno komponentų ir gaunamas iš skysčio, kuris išsiskiria iš varškės gaminant sūrį. Šis natūralus sūrio gamybos šalutinis produktas sudaro apie 20% baltymų karvės piene.2 Tačiau išrūgose išlieka mažai laktozės, todėl jos lengvai virškinamos.

Rinkoje parduodamos trys išrūgų baltymų formos – išrūgų koncentratas, išrūgų izoliatas ir išrūgų hidrosilatas.3 Skystis, likęs iš sūrio gamybos proceso, yra toliau rafinuojamas, pašalinant vandens, riebalų ir laktozės kiekį, paliekant miltelius, kuriuos atpažintume kaip išrūgų koncentratą. Išrūgų izoliatas ir hidrolizatas dar labiau apdorojami iki labiau koncentruotos formos (izoliatas) ir paskui suskaidomi į mažesnes aminorūgščių grandines (hidrolizatas), o tai gali turėti kitų privalumų – greitesnio absorbcijos ir virškinimo.3

Kokie yra skirtingi vegetarizmo tipai?

Ne visi vegetarai neįtraukia tų pačių maisto produktų į savo racioną, tačiau yra trys bendros vegetarizmo kategorijos:

  • Lakto-vegetaras: į savo racioną įtraukiami pieno produktai, bet ne mėsa, kiauliena ar paukštiena
  • Ovo-vegetaras: į dietą įtraukiami kiaušiniai, bet ne mėsa, kiauliena ar paukštiena
  • Pesketarijus: į savo racioną įtraukia žuvį, bet ne mėsą, kiaulieną ar paukštieną

Kai kurie vegetarai savo mityboje leidžia derinti šiuos maisto produktus. Pavyzdžiui, kai kurie gali save identifikuoti kaip „lakto-ovo-vegetarus“, kurie valgo pieno produktus ir kiaušinius, arba „ovo-pescatarians“, kurie valgo kiaušinius ir žuvį, bet ne pieno produktus.

Vegetariški baltymų šaltiniai

1. Pieninė

Dauguma vegetarų vartoja pieno produktus, ir jie gali būti pagrindinis baltymų šaltinis dietoje. Daugelyje pieno produktų gausu aukštos kokybės baltymų – jogurto, varškės, pieno, sūrio ir kt. Šie produktai taip pat yra įvairaus riebumo ir pridėtinio cukraus, o tai suteikia daugybę galimybių gauti sveikesnių baltymų šaltinių.

2. Kiaušiniai

Kiaušiniai yra dar vienas įprastas baltymų šaltinis, kai jie yra dietos dalis, tačiau riebalų ir cholesterolio kiekis yra didesnis nei pieno produktų, kuriuose yra mažai riebalų arba neriebūs riebalai.

3. Žuvis

Jei žuvis yra vegetariškos dietos dalis, ji atveria daugybę galimybių – nuo mažo riebalų kiekio iki omega-3 turtingų baltymų šaltinių, tokių kaip lašiša.

4. Augaliniai šaltiniai

Vegetarai, be kiaušinių, pieno ir žuvų baltymų šaltinių, idealiai vartoja ir įvairiausius augalinės kilmės baltymų šaltinius. Pupelėse, žirniuose, sojoje ir lęšiuose yra daug baltymų ir jie yra dažniausiai prieinami. Kai kuriuose neskaldytuose grūduose (pvz., Quinoa ar ruduosiuose ryžiuose) yra daug baltymų, o daugelyje vaisių ir daržovių yra baltymų nedideliais kiekiais, kurie pridedami visą dieną.

O augalinės kilmės baltymų milteliai?

Augalinės kilmės baltymų milteliai taip pat yra rinkoje. Daugelis jų gaminami iš sojos, ryžių, kanapių ar žirnių baltymų. Augalinės kilmės baltymuose dažnai nėra visų nepakeičiamų amino rūgščių (tų, kurių mūsų organizmas pats negali pasigaminti), tačiau išrūgų baltymai. Nors per pastaruosius kelerius metus augalinės kilmės baltymų milteliai tapo daug labiau paplitusiais variantais, išrūgos vis dar yra plačiau prieinamos ir paprastai kainuoja pigiau.

Paimkite namų pranešimą

„Vegetaras“ gali reikšti įvairius dalykus skirtingiems žmonėms, kurie bando riboti gyvūninės kilmės maistą dietoje. Išrūgų baltymai gaminami iš pieno, kuris yra gyvūninis produktas, o ne iš mėsos, todėl jie yra tinkami vartoti vegetarams. Išrūgų baltymų, kaip priedų, prieinamumas, patogumas ir įrodyta nauda yra lengvas pasirinkimas įtraukti į savo kasdienybę – nesvarbu, ar laikotės vegetariškos dietos, ar ne.

Parašykite komentarą