Visuose vaisiuose yra cukraus, nors kai kurios veislės turi didesnį kiekį nei kitos. Žmonės, norintys kontroliuoti savo suvartojamo cukraus kiekį, dažnai atsisako arba sumažina gazuotų gėrimų, šokolado ar saldainių vartojimą, bet gali negalvoti apie vaisius.

Žinoma, vaisiai yra sveikas būdas patenkinti smaližius ir papildyti dietą maistinėmis medžiagomis, tačiau kai kuriuose vaisiuose, pavyzdžiui, bananuose ir mangai, yra didesnis cukraus kiekis nei daugelyje kitų.

Šiame straipsnyje apžvelgiame geriausius mažai cukraus turinčius vaisius visiems, norintiems sumažinti kasdienį cukraus kiekį nepakenkiant skoniui ir mitybai.

Aštuoni mažai cukraus turintys vaisiai

Mažai cukraus turintys vaisiai vis tiek gali suteikti žmogui reikalingų skaidulų, vitaminų ir mineralų.

Mažai cukraus turintys vaisiai apima:

1. Braškės

Braškėse, kaip ir daugelyje kitų uogų, dažnai yra daug skaidulų ir labai mažai cukraus.

Yra tik apie 8 gramus (g) cukraus aštuoniose vidutinio dydžio braškėse. Jie taip pat yra geras vitamino C šaltinis.

2. Persikai

Nors jų skonis saldus, vidutinio dydžio persikų yra tik aplink 13 g cukraus.

3. Gervuogės

gervuogės ir braškėsPasidalinkite Pinterest
Kai kuriuose vaisiuose cukraus kiekis didesnis nei kituose, o daugelyje uogų cukraus yra labai mažai.

Kaip ir braškės, šios uogos taip pat yra nuo 4 iki 5 g cukraus, 5,3 g skaidulų ir 1,39 g baltymų 100 g.

Jie taip pat yra geras antioksidantų šaltinis.

Įdomu pastebėti, kad mėlynėse yra maždaug dvigubai daugiau cukraus nei gervuogėse.

4. Citrinos ir laimai

Nedaug žmonių pasiimtų citriną ar laimą, kad užkąstų. Tačiau su ne daugiau kaip 2 g cukraus vienam vaisiui ir didelis vitamino C kiekis – tai puikus priedas prie žmogaus mitybos.

Žmonės gali išspausti citriną ar laimą į gazuotą vandenį, kad pakeistų kitus saldžius gazuotus gėrimus, arba net išspausti citrinos sultis ant salotų, o ne naudoti salotų padažą.

5. Lipčiaus melionas

Populiarus vasaros užkandis, riekelė lipčiaus meliono yra apie 11 gramų virškinamo cukraus.

Melione taip pat yra kalio, vitamino C ir geležies.

6. Apelsinai

Aplink yra vidutinio dydžio apelsinas 14 g virškinamo cukraus taip pat yra puikus vitamino C šaltinis.

Apelsinų sultyse ir visose kitose prekybos centre perkamose vaisių sultyse gali būti pridėto cukraus. Jei žmogus nori apriboti suvartojamo cukraus kiekį, dažniausiai geriau valgyti patį vaisių, o ne gerti jo sultis.

7. Greipfrutas

Šis mažai cukraus turintis vaisius yra mėgstamiausias pusryčių maistas.

Pusėje vidutinio dydžio greipfruto yra apie 11 g cukraus. Jei žmogui atrodo, kad greipfrutas yra per aštrus, jis gali norėti užlašinti nedidelį kiekį medaus arba apibarstyti stevijomis.

8. Avokadai

Avokadai beveik be cukraus. Jie taip pat yra geras sveikų riebalų ir skaidulų šaltinis.

Į savo racioną įtraukite mažai cukraus turinčius vaisius

Pasidalinkite Pinterest
Vaisius galima dėti į kiekvieną valgį.

Nepaisant cukraus kiekio, vaisiai turi būti subalansuotos ir sveikos mitybos plano dalis.

Kasdien suvartojamų vaisių padidinimo pranašumai yra šie:

  • numesti svorio arba išlaikyti sveiką svorį
  • gauti būtinų vitaminų, mineralų ir skaidulų
  • sumažinti vėžio ir kitų ligų riziką

Faktiškai, Amerikos vėžio draugija rekomenduoja žmogui kasdien suvartoti apie 2½ puodelio vaisių ir daržovių.

Asmuo gali įtraukti mažai cukraus turinčius vaisius į savo racioną kiekvieno valgio metu:

Pusryčiai

Žmonės, kurie dažniausiai valgo dribsnius, turėtų rinktis dribsnius be pridėtinio cukraus. Pabandykite ant viršaus pridėti supjaustytų uogų arba persikų. Taip pat sveikas pasirinkimas yra suvalgyti saują uogų su paprastu neriebiu jogurtu.

Užuot gėrus daug cukraus turinčių vaisių sulčių, gaivina alternatyva gali būti pusės citrinos ar laimo sulčių išspaudimas į putojantį vandenį.

Pietūs ir vakarienė

Netgi pikantiškose salotose gali būti mažai cukraus turinčių vaisių elementų. Pabandykite naudoti citrinos arba laimo sultis kaip užpilą arba ant viršaus supjaustykite avokadą. Apelsinų griežinėliai ir uogos taip pat puikiai tinka salotoms.

Sveiki vaisiai yra puiki alternatyva perdirbtiems desertams. Mažai cukraus turintys vaisiai gali būti valgomi su paprastu jogurtu arba iš vaisių salotų, prireikus įdedant nedidelį kiekį medaus.

Užkandžiai

Mažai cukraus turintys vaisiai gali būti puiki užkandžių alternatyva. Žmogus gali palengvinti užkandžiavimą vaisiais, iš anksto supjaustydamas didesnius vaisius, pavyzdžiui, melionus, kąsnio dydžio gabalėliais ir laikydamas juos šaldytuve.

Atimti

Daugelis žmonių į savo racioną gali įtraukti daugiau vaisių, net jei nori sumažinti suvartojamo cukraus kiekį. Žmogus gali lengviau pasirinkti sveikus vaisius:

  • Kasdien suvalgyti bent 2,5 puodelio vaisių ar daržovių
  • iš anksto paruoškite mažai cukraus turinčius vaisius kaip užkandį, kad nereikėtų griebtis perdirbtų alternatyvų
  • valgyti sveikus vaisius, o ne gerti vaisių sultis

Žmonės, sergantys cukriniu diabetu, gali norėti pasikalbėti su gydytoju arba registruotu dietologu apie vaisių kiekį, kurį jie turėtų valgyti.

Visuose vaisiuose yra cukraus, tačiau juose taip pat yra sveikų maistinių medžiagų, skaidulų ir mineralų, todėl jie yra daug geresnė alternatyva užkandžiams, kuriuose yra perdirbto cukraus.