Folio rūgštis: kas yra geriausia

Folio rūgštis yra būtina maistinė medžiaga tinkamam jūsų kūno funkcionavimui ir, priešingai nei mano daugelis, ji nėra skirta tik nėščioms moterims. Šiame straipsnyje jūs patvirtinsite, kad vyrai, vaikai ir pagyvenę žmonės taip pat turėtų jį vartoti. Tam mes parengėme sąrašą su dienos poreikiais pagal amžių ir lytį. Tai remia moksliniai tyrimai.

Folio rūgštis, dar vadinama vitaminu B9, yra sintetinė folatų versija. Pastarųjų yra natūraliuose šaltiniuose, pavyzdžiui, mangolduose, špinatuose ir pomidoruose, be kitų maisto produktų. Savo ruožtu folio rūgšties yra sustiprintuose maisto produktuose arba vitaminų papilduose. Prisijunkite prie mūsų šiame straipsnyje ir sužinokite daugiau!

Čia yra geriausių folio rūgšties papildų pasirinkimas. Kainos ir kokybės santykis išsiskiria šiomis alternatyvomis. Taip pat padidėjusios energijos ir teigiamos nuotaikos poveikis.

Šis priedas priklauso Anglijos kompanijai „Simply Supplements“. Šis vitaminų kompleksas neturi laktozės ir žuvies. Jis tiekiamas inde, kuriame yra 360 tablečių (ištisus metus). Bendrovė tikina, kad gamyba vyksta vienuose geriausių įrenginių Europoje.

Jį gali vartoti tiek vyrai, tiek moterys. Kita vertus, vartotojai pabrėžia gerą kainos ir kokybės santykį.

Geriausias folio rūgšties papildas žmonėms, turintiems 5-MTHF geno mutaciją

Šis priedas yra idealus, jei dėl 5-MTHF geno mutacijos kyla problemų absorbuojant folio rūgštį ar folatą. Sudėtyje yra aktyvių folatų. Be to, jame nėra glitimo ir kitų alergenų. Jame taip pat nėra sojos, pieno, mielių, žuvies ar vėžiagyvių.

Kai kurie vartotojai rekomenduoja dėl energijos lygio, kurį jis suteikia jiems netrukus po jo suvartojimo. Jie taip pat pabrėžia, kad tai yra sveikas būdas gauti folio rūgštį.

Pirkinių vadovas: ką turėtumėte žinoti apie folio rūgštį

Šiame vadove mes atsakome į dažniausiai pasitaikančias vartotojų užklausas. Tiesa, kad folio rūgštis daugiau dėmesio skiria moterims, planuojančioms pastoti arba kurios jau yra. Tačiau ši maistinė medžiaga yra svarbi visiems.

Folio rūgštis gaunama iš sustiprinto maisto ar vitaminų papildų.
(Šaltinis: Dolgachovas: 64678421 / 123rf.com)

Kas yra folio rūgštis?

Folio rūgštis yra B grupės vitaminas, taip pat žinomas kaip vitaminas B9 arba sintetinis folatas. Jis tirpsta vandenyje ir laikomas pagrindine maistine medžiaga. Tai yra, organizmas negali jo sintetinti pakankamu kiekiu. Tai būtina gyvybei augti, vystytis ir palaikyti (1).

Folatai yra natūrali folio rūgšties versija. Jų yra tokiuose maisto produktuose kaip žalios lapinės daržovės, kepenys ir inkstai. Folio rūgšties yra vitaminų papilduose. Šiuo metu Ispanijoje nėra jokio reglamento, reikalaujančio, kad maisto pramonė jį įtrauktų į produktus, tokius kaip miltai ir grūdai.

Kam skirta folio rūgštis?

Jis naudojamas kai kuriems maisto produktams praturtinti. Be to, jo yra vitaminų papilduose. Tai yra būtina maistinė medžiaga sveikatai, nes vartojant ją galima išvengti daugybės specifinių ligų. Apie juos pakalbėsime vėliau.

Folio rūgštis yra būtina raudonųjų ir baltųjų kraujo kūnelių vystymuisi ir brendimui (du, 3)

Šioje lentelėje mes jums pasakysime apie folio rūgšties perteklių ir trūkumų mūsų organizme pasekmes:

Pertekliai Trūkumai
Jie gali trukdyti gydyti vėžį. Mažakraujystė
Gali nuslėpti vitamino B12 nebuvimą Galvos skausmas
Gali pabloginti vitamino 12 trūkumo simptomus Palpitacija
Padidinkite gaubtinės ir tiesiosios žarnos vėžio ir kai kurių kitų rūšių vėžio riziką. Žemesnė gynyba
Padidinkite gaubtinės ir tiesiosios žarnos vėžio ir kai kurių kitų rūšių vėžio riziką. Augimo sutrikimas
Negrįžtamų neurologinių pažeidimų atsiradimo rizika Širdies ligos

Kodėl reikia vartoti folio rūgštį prieš nėštumą ir nėštumo metu?

Moterims, planuojančioms pastoti ar pastoti, rekomenduojama vartoti daug folio rūgšties. Šiame etape rekomenduojama vartoti 400 mcg folatų, gaunamų iš papildų. Kai patvirtinsite nėštumą, dozė gali padidėti iki 600 mcg.

Nėštumo metu yra kritinė stadija, vadinama perikoncepciniu etapu (4 savaitės prieš ir iki 8 savaičių po apvaisinimo (4)). Šiame etape labai svarbu vartoti folio rūgštį, kad būtų išvengta šių pokyčių:

  • Nervinio vamzdelio defektai (NTD), pvz., Stuburo bifida ir anencefalija.
  • Mažo svorio kūdikiai.
  • Neišnešioti kūdikiai.
  • Preeklampsija.
  • Spontaniškas abortas.
  • Negyvas gimdymas

Placenta atlieka folio rūgšties nuosėdų vaidmenį, galinčią apsaugoti kūdikį nuo sunkaus deficito. Tačiau šis rezervas nepašalina apsigimimų rizikos. Todėl nėštumo metu būtina vartoti dideles dozes, siekiant geresnės prevencijos.

Ar kada nors esate sirgę nervinio vamzdelio deficito (NTD) nėštumu? Ligų kontrolės ir prevencijos centrai (CDC) rekomenduoja suvartoti 4000 mcg bent mėnesį prieš pastojimą ir per pirmuosius 3 nėštumo mėnesius. (6, 9).

Prieš pradėdami savarankiškai juos vartoti, visada pasitarkite su gydytoju. (Šaltinis: Ungur: 38216413 / 123rf.com)

Kokios yra mažai folio rūgšties turinčios priežastys?

Kai kurios priežastys, kodėl folio rūgštis yra mažai atsargų, yra (7):

  • Nėštumas, žindymo laikotarpis, vaikystė ir paauglystė Tai yra gyvenimo etapai, kai yra didesni folatų reikalavimai. Ypač kalbant apie nėščias moteris. Folio rūgštis yra būtina vaisiaus, placentos ir motinos audinio vystymuisi (5).
  • Nepakankamas suvartojimas: Būdinga blogai maitinamiems senyvo amžiaus žmonėms ir jauniems žmonėms, besilaikantiems svorio metimo dietos.
  • Absorbcijos problemos: Ši priežastis yra reta, nors ji apima celiakiją ir uždegimines žarnyno ligas ar genetines ligas (5).
  • Narkotikų sukelti trukdžiai: Kai kurie vaistai trukdo tinkamai absorbuotis. Tai gali sukelti megaloblastinė anemija. Vaistai, kurie gali jį sukelti, yra: metotreksatas, trimetoprimas, pirimetaminas ir triamterenas, daugiausia (7).
  • Kai kurios ligos: Tokie kaip Kronas, kuris sukelia tokį trūkumą, jei yra didelis žarnyno įsitraukimas. Kitos ligos yra Rimbasplonosios žarnos sklerodermija, amiloidozė ir divertikuliozė.
  • Lėtinis alkoholizmas: Alkoholis folatus perneša į kepenų lygį. Sumažėja maisto suvartojimas, taip pat absorbcijos pajėgumas.

Kokie yra folio rūgšties vartojimo pranašumai?

Tarp daugybės privalumų mes turime (du):

  • Apsaugo nuo stuburo bifida ir kitų NTD defektų.
  • Sumažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką.
  • Apsaugo nuo opų.
  • Palengvina podagros simptomus.
  • Padeda gydyti spuogus.
  • Padeda išvengti dantenų uždegimo ir kitų periontodentalinių ligų.
  • Padeda sušvelninti neramių kojų sindromą.
  • Remiantis tyrimais, tai gali padėti gydyti gimdos kaklelio displaziją ir vėžį.
  • Stiprina imuninę sistemą.
  • Padeda gydyti depresiją.
  • Padeda išvengti demencijos.
  • Tai gali padėti kovoti su seksualinio potraukio trūkumu ar impotencija.
  • Tai gali padėti atkurti natūralią žilų plaukų spalvą.

Kokiuose maisto produktuose gausu folio rūgšties?

Ispanijos rinkoje yra platus folio rūgštimi praturtintų maisto produktų asortimentas. Tačiau pramonei būtina pritaikyti šios maistinės medžiagos poreikius atsižvelgiant į gyventojų grupę, kuriai ji skirta. Šiuo metu yra produktų, skirtų vienam segmentui: nėščioms moterims.

Atminkite, kad folio rūgštis yra dirbtinis (sintetinis) folatas. Viena vertus, būtų galima kalbėti apie maisto produktus, praturtintus folio rūgštimi. Kita vertus, mes klasifikuosime natūralius maisto produktus, kuriuose yra daugiausia folatų. Tokiu būdu galite sudaryti maisto planą, kuriame gausu šio vitamino.

Ši lentelė pagrįsta Europos Komisijos rekomenduojamu dienos suvartojimu (CDR). Fiksuota 200 mikrogramų per dieną folio rūgšties (12).

Maistas Pogrupiai Folio rūgštis mcg / 100 g arba ml % RDA 100 g arba ml
Javai ir jų dariniai Pusryčių dribsniai 202,5 ​​± 62,85 101,2%
Sausainiai 91,82 ± 37,31 45,9%
Javų batonėliai 139,7 ± 41,1 69,5%
Kepykla 104,3 ± 70,7 52,1%
Kepiniai ir kepiniai 70 35%
Pienas ir jo dariniai Pienas, kokteiliai ir pieno produktai 45,1 ± 55,1 22,5%
Jogurtai ir fermentuoti pienai 30 penkiolika%
Pieno desertai 59 ± 33,52 29,5%
Švieži sūriai 30 penkiolika%
Maistas kūdikiams ir mažiems vaikams Košės 24,7 ± 14,5 24,7%
Tolesni pieneliai 15,7 ± 7,1 15,7%
Dietos ir dietiniai produktai Valgio pakaitalai 105,4 ± 46,7 52,7%
Įvairūs (apima 4 vitaminų papildus) 1598,7 ± 1451,4 800%
Pieno desertai ir kokteiliai 387,5 ± 379,7 193%
Nealkoholiniai gėrimai Sultys ir supakuoti nektarai 37 ± 23,29 18,5%
Kava, kakava ir užpilai 550,5 ± 437,2 275,2%
Valgomieji riebalai Tepami riebalai 860 ± 313 430%

Šioje lentelėje pateiksime maistą, kuriame gausu folatų, kuriuos paruošė Mursijos universitetas (13):

Daržovių Folatų kiekis 100 g / šviežios masės
Paprastieji šviežias 148,6 mcg DFE
Salierai 18,6 mcg DFE
Brokoliai 92,1 mcg DFE
Svogūnas 16,8 mcg DFE
Briuselio kopūstai 55,6 mcg DFE
Endive šviežias 106,9 mcg DFE
Smidrai Saunus 67,7 mcg DFE
Špinatai šviežias 183,3 mcg DFE
Žirnis Saunus 58,0 mcg DFE
Žirnis sušalęs 59,6 mcg DFE
Žirnis konservuoti 31,0 mcg DFE
Žydas žalias 25,4 mcg DFE
Salotos šviežias 42,8 mcg DFE
Agurkas 11,8 mcg DFE
Petražolės 182,0 mcg DFE
Pipirai Raudona 41,8 mcg DFE
Pomidoras Raudona 16,2 mcg DFE
Pomidoras žalias 20,20 mcg DFE

Be šių daržovių, taip pat yra daug folatų šiuose maisto produktuose:

  • Karvės kepenys
  • Riešutai ir pupelės
  • Vaisiai ir vaisių sultys (ypač apelsinai)

Koks yra folio rūgšties vartojimo šalutinis poveikis?

Didelis natūraliai atsirandančių folatų kiekis nėra žalingas. Tačiau vartojant didesnį folio rūgšties kiekį, nei rekomenduojama. Nebent tai yra medicinos rekomendacija.

Pagyvenę žmonės ir visos moterys, vartojančios kontracepciją, turėtų vartoti folio rūgštį. (du, 10)

Remiantis Jungtinių Valstijų nacionalinės medicinos bibliotekos duomenimis, vartojant folio rūgštį gali pasireikšti tam tikras šalutinis poveikis. Jei jie tampa sunkūs, turėtumėte pasikonsultuoti su savo gydytoju (14):

  • Odos bėrimas.
  • Niežulys.
  • Paraudimas …

Parašykite komentarą