L-karnitinas | Kas tai? Privalumai, Dosa

L-karnitinas yra dar vienas priedas, kuris skamba beprotiškai painiai, todėl norime atskirti faktą nuo fantastikos. Taigi, kas yra šis įdomus priedas?

Jį naudojo viso pasaulio sportininkai dėl riebalų deginimo galimybių, nes tai gali optimizuoti tai, kaip jūsų kūnas naudoja riebalus kaip kuro šaltinį, o tai padidins fizinį krūvį.3 Daugelis žmonių naudoja L-karnitiną svorio metimo ir riebalų deginimo tikslais, o teisingai vartojamas tai gali būti puikus jūsų treniruočių režimo papildymas. Sužinokime daugiau …

Peršokti į:

Kas yra L-karnitinas?

Tai yra nebūtina į aminorūgštis panašus junginys, tai reiškia, kad jis gaminamas organizme natūraliai.

Iš dietos galite gauti tam tikrą kiekį L-karnitino, nes jo yra tokiuose maisto produktuose kaip raudona mėsa – paprastai kuo mėsa yra raudonesnė, tuo geriau. Augalų šaltiniuose, tokiuose kaip avokadas ir soja, taip pat yra nedidelis kiekis.

Papildai turėtų būti vartojami kartu su sveika mityba, tačiau dažnai rekomenduojami tiems, kurie stengiasi gauti pakankamai tam tikros maistinės medžiagos savo racione.5

L-karnitinas yra atsakingas už ilgos grandinės riebalų rūgščių pernešimą į jūsų ląstelių mitochondrijas, kur tada gaunama energija, kai riebalai oksiduojasi ir naudojami kurui. Daugiau nei 95% kūno L-karnitino atsargų yra skeleto raumenyse (raumenyse, sujungtame su jūsų griaučiais), kartu su pėdsakais kepenyse ir kraujyje.6

L-karnitino nauda

1. Svorio netekimas

Teoriškai teigiama, kad L-karnitinas gali padėti jūsų kūnui gaminti energiją, panaudojant kūno riebalų atsargas, leidžiančias ilgiau sportuoti ir galiausiai padėti numesti riebalus. Įrodymai rodo, kad tai gali skatinti svorio netekimą didinant kalorijų sąnaudas.6

Įrodyta, kad kasdien vartojant L-karnitino priedą, padidėja šio į aminorūgštis panašaus junginio koncentracija kraujyje ir raumenyse, o tai gali pagerinti riebalų apykaitą padidėjus raumenų karnitino koncentracijai.6

2. Pratimų atlikimas ir atkūrimas

Atsižvelgiant į galimas riebalų deginimo galimybes, manoma, kad L-karnitinas optimizuoja tai, kaip jūsų kūnas naudoja riebalus kurui, leidžiantis ilgiau sportuoti.7 Kai kurie tyrimai taip pat parodė, kad 3 savaičių papildai L-karnitino priedu sumažina raumenų pažeidimus dėl didelio intensyvumo pratimų.7

Papildymas L-karnitinu taip pat gali vaidinti svarbų vaidmenį atsigaunant po sunkių fizinių pratimų, siekiant optimizuoti rezultatus – 2–4 g per parą.6 Yra pirminių įrodymų, kad tai gali sukelti įvairių metabolinio streso ir raumenų skausmo žymenų sumažėjimą, kuris yra pakartotas daugelyje tyrimų. Tačiau tyrimų vis dar nėra, todėl reikia atlikti tolesnius tyrimus.2

Kaip veikia L-karnitinas?

Kai sportuojate, jūsų kūne vyksta tūkstančiai biocheminių reakcijų. Vienas iš jų yra tai, kad fermentai pradeda suskaidyti riebalus į riebalų rūgštis ir glicerolį, cukraus alkoholį. Tada jie naudojami kaip kuras viso pratimo metu.

Tyrimų metu buvo teigiama, kad L-karnitinas yra junginys, kuris vaidina svarbų vaidmenį šiame riebalų metabolizmo procese, nes jo pagrindinis vaidmuo yra ilgos grandinės riebalų rūgščių pernešimas per vidinę membraną. Manoma, kad šios riebalų rūgštys yra pagrindiniai energijos šaltiniai, naudojami atliekant mažo ar vidutinio intensyvumo pratimus.2

L-karnitino tipai ir jų panaudojimas

Du pagrindiniai dietos papildomi L-karnitino variantai yra L-karnitino tartratas ir acetil L-karnitinas.

1. L-karnitino tartratas

L-karnitino tartratas yra viena iš labiausiai paplitusių L-karnitino formų, randamų sporto mitybos papilduose dėl greito absorbcijos greičio.9 Jis sukurtas organizme iš amino rūgščių lizino ir metionino ir daugiausia sintetinamas kepenyse ir inkstuose, prieš gabenant naudoti kituose kūno audiniuose.

L-karnitino tartratas yra didžiausias audinių, kuriuose riebalų rūgštys yra pagrindinis degalų šaltinis, pavyzdžiui, griaučių ir širdies raumenyse. Tai turėtų būti vartojama kartu su sveika, subalansuota mityba ir mankštos režimu.3

2. Acetil-L-karnitinas (ALCAR)

Acetil L-karnitinas organizme sukuriamas iš amino rūgštys “ lizinas ir metioninas. ALCAR turi acetilo grupę, prijungtą prie karnitino molekulės. Tai leidžia jam praeiti per kraujo ir smegenų barjerą, todėl ji yra labiausiai biologiškai prieinama ir taip lengviausiai absorbuojama.

ALCAR idealiai tinka sportininkams ir aktyviems žmonėms, kurie reguliariai dalyvauja mankštoje, arba tiems, kurie ieško lengvai suvartojamo L-karnitino šaltinio, kurį galima vartoti visą dieną.3

Dozavimas – kiek jūs vartojate?

Tyrimai rodo, kad kiekvienos L-karnitino formos dozės yra skirtingos, kad būtų pasiekti geriausi rezultatai, laikoma, kad kiekvienos formos karnitinas yra optimalus:5

  • Acetil-L-karnitinas: 600–2 500 mg per parą.
  • L-karnitinas L-tartratas: 1 000–4 000 mg per parą.
  • Propionil-L-karnitinas: 1 000–4 000 mg per parą.

Kada turėtumėte vartoti L-karnitiną?

Jei planuojate naudoti L-karnitiną energijai optimizuoti treniruotės metu, geriausia jį paimti prieš treniruotę. Daugumoje mokslinių tyrimų L-karnitiną rekomenduojama vartoti likus maždaug valandai iki mankštos. Vis dėlto, jei norite pasinaudoti kitais privalumais (sveikimo ir svorio metimo palaikymu), jo vartojimas po mankštos taip pat gali būti veiksmingas.

L-karnitino maisto šaltiniai

Nors L-karnitiną gali gaminti organizmas, taip pat galite padidinti savo L-karnitino kiekį vartodami dietą. Jis yra didžiausias gyvūninės kilmės produktuose, tokiuose kaip mėsa, paukštiena, žuvis ir pieno produktai. Išrūgose (pagamintose iš pieno) natūraliai yra šiek tiek L-karnitino.

Paimkite namų pranešimą

Buvo pasiūlyta, kad L-karnitinas gali pernešti daugiau riebalų rūgščių į jūsų ląsteles, kad būtų deginamas energija, todėl jis yra veiksmingas efektyvumo didintojas, taip pat tai gali būti naudinga riebalų deginimui ir svorio metimui.

Nors yra keletas teigiamų rezultatų vartojant L-karnitiną, reikia atsižvelgti į tai, kad trūksta bendrų mokslinių įrodymų.

Įvairios L-karnitino formos yra puikūs papildai žmonėms, kurie nėra įprasti jo įsigyti iš natūralių maisto šaltinių kaip įprastos dietos dalį.

DUK

Kada geriausia vartoti L-karnitiną?

L-karnitiną rekomenduojama vartoti su greito veikimo angliavandeniais. Nesvarbu, ar tai atliekama prieš treniruotę, ar po jos, nelaikoma svarbiu veiksniu.

Kas yra L-karnitinas?

L-karnitinas yra neesminis į aminorūgštis panašus junginys, atsakingas už ilgos grandinės riebalų rūgščių pernešimą į jūsų ląstelės mitochondrijas, kur energija gaminama oksiduojantis riebalams.

Kokie yra L-karnitino pranašumai?

Įrodymai rodo, kad L-karnitinas gali skatinti riebalų nuostolius ir optimizuoti fizinį krūvį bei atsistatymą.

Kaip veikia L-karnitinas?

L-karnitinas perneša riebalų rūgštis per vidinę membraną. Manoma, kad šios riebalų rūgštys yra pagrindinis energijos šaltinis atliekant mažo ir vidutinio intensyvumo pratimus.

Kokios yra L-karnitino rūšys?

L-karnitino tartratas yra įprasta forma, randama sporto papilduose dėl didelio absorbcijos greičio. Acetil L-karnitinas yra lengviausiai pasisavinama forma, todėl nit idealiai tinka sportininkams ir aktyviems žmonėms.

Parašykite komentarą