Ar baltymų kokteiliai jums geri, ar blogi?

Prieš pradedant kokteilius, tikriausiai yra keletas klausimų, į kuriuos norite atsakyti, pavyzdžiui, „Ar baltymų kokteiliai jums naudingi?“ ir „Ar man jų tikrai reikia?“. Gali būti sunku gauti tikslią informaciją, kurios jums reikia, todėl norime jums padėti.

Daugelis žmonių vartoja baltymų kokteilius padidinti raumenų masę ir jėgą bei pagerinti fizinį pajėgumą. Čia mes nagrinėjame baltymų kokteilių veikimo būdą, ar jie naudingi jums, ir paneigiame keletą įprastų mitų apie šį populiarų gėrimą po sporto.

Šiame straipsnyje rasite:

Ar baltymų kokteiliai jums naudingi?

Baltymų kokteiliai yra greitas ir efektyvus būdas gauti didelę baltymų dozę prieš ar po treniruotės. Jei esate labai aktyvus asmuo, jums reikia daugiau baltymų nei sėdinčiam žmogui, o baltymų kokteiliai yra geras pasirinkimas bet kuriuo paros metu.

Baltymų kokteiliai taip pat gali būti geras pasirinkimas aktyviems ir norintiems sulieknėti, nes kai kuriuose maisto baltymų šaltiniuose, pavyzdžiui, raudonoje mėsoje, yra daug kalorijų ir riebalų.

Baltymų kokteiliai laikomi saugiais sveikiems žmonėms. Kadangi baltymai virškinami ilgiau nei angliavandeniai, jie ilgiau jaučiasi labiau patenkinti ir gali išvengti persivalgymo.

Kaip veikia baltymų kokteiliai?

Baltymų kokteiliai suteikia papildomų maistinių baltymų, kurie padeda lavinti raumenis po fizinio krūvio ir apsaugo nuo raumenų praradimo svorio metimo ar senėjimo proceso metu.

Kai po treniruotės vartojate baltymų kokteilį, jūs pateikiate mitybos pagrindą, kurį raumenys turi atgauti ir atstatyti.

Baltymų kokteiliai veikia trimis būdais: auginant raumenis, užkertant kelią raumenų pažeidimams ir skatinant atsigauti po ištvermės pratimų.

Dažni mitai apie baltymų kokteilius:

1. Dėl baltymų purtymo man pasidarys didžiulė

Faktas: vien dėl baltymų purtymo netapsite didelių gabaritų.

Tie, kurie nori pridėti masės, gali tai padaryti su baltymų kokteiliais, bet tik kaip didesnio kaloringumo dietos ir intensyvaus fizinio krūvio dalis.

Baltymų kokteiliai gali būti naudingi metant svorį, palaikant svorį ar priaugant svorio – tai priklauso nuo kitų jūsų gyvenimo būdo veiksnių.

Jei norite naudoti baltymų kokteilius, kad būtų lengviau kaupti, išbandykite mūsų „Gainer Blend“.

2. Baltymų kokteiliai yra sunkūs kūnui

Faktas: baltymų kokteiliai nekenkia organizmui.

Žmonės anksčiau manė, kad baltymai yra sunkūs virškinimo sistemai ir inkstams, tačiau šiandieniniai baltymų kokteiliai yra taip gerai ištirti ir skirti palaikyti sveikatą, o ne pakenkti organizmui. Naudojamas kaip nurodytas baltymų kokteilis yra visiškai saugus.

3. Baltymų kokteiliai skirti tik po sunkių kėlimo treniruočių

Faktas: Baltymų kokteiliai gali būti naudingi po bet kokios treniruotės.

Baltymų kokteiliai yra skirti padėti raumenims atstatyti ir taisyti – tai akivaizdžiai reikalinga po sunkaus kėlimo, bet taip pat naudinga po mažesnio intensyvumo treniruočių, tokių kaip baras ar joga, ar kardio treniruotės.

Daugeliui mankštos formų reikia, kad raumenys sunkiai dirbtų ir sukurtų mikroplyšius, kuriems bus naudinga padidinti baltymų kiekį po treniruotės.

4. Baltymų kokteiliai nėra skirti poilsio dienoms

Faktas: Baltymų kokteiliai gali būti naudingi net poilsio dienomis.

Kadangi mūsų raumenims atsigauti po treniruotės gali prireikti iki 24 valandų, baltymų kokteilio naudojimas poilsio dieną vis tiek gali padėti atsigauti. Net jei nesistengiate pasveikti, baltymų nauda sotumui ir visuotinei sveikatai daro baltymų kokteilius naudingais net ir tada, kai nesistengiate.

Išbandykite mūsų 15 receptų, kuriuose yra daug baltymų, jei esate užstrigęs įkvėpimo.

Ar baltymų kokteiliai jums geri, ar blogi?  |  Mitai ir faktai

DUK apie baltymų kokteilius

Kam tinka purtymai?

Baltymų kokteiliai neabejotinai naudingi sportininkams ir tiems, kurie stengiasi auginti raumenis, mesti svorį ar padidinti ištvermę.

Kalbant apie svorio metimą, baltymų kokteiliai gali būti labai patogus būdas išlaikyti daug baltymų turinčią dietą be nepageidaujamų kalorijų.

Jie gali būti pagaminti tiesiog iš vandens ir miltelių pavidalo baltymų priedo, todėl labai patogu keliaujantiems žmonėms su užimtu gyvenimo būdu. Kiti žmonės, kuriems gali pasitarnauti baltymų kokteiliai, yra tie, kurie neturi laiko suvartoti sotaus maisto ir kuriems reikia baltymų šaltinio kelyje, arba tie, kurie yra griežti veganai ar vegetarai, kurie gali stengtis gauti pakankamai baltymų vien iš savo dietos .

Ar baltymų kokteiliai jus užpildo?

Baltymų kokteiliai gali jus užpildyti arba tiesiog pridėti prie kasdienės mitybos, priklausomai nuo naudojamo baltymo tipo ir su kuo vartojate.

Pavyzdžiui, naudojant baltymų priedą kartu su šaldytais vaisiais ir sveikais riebalų šaltiniais, pavyzdžiui, žemės riešutų sviestu, galima pagaminti kokteilįkepurė yra daug sotesnė, o naudojant jį tiesiog sumaišyti su vandeniu nėra toks sotus, bet suteikia gerą užkandį.

Baltymų kokteilių kiekis gali labai skirtis, todėl patikrinkite etikečių kalorijų, riebalų ir cukraus kiekį, kad galėtumėte lengviau priimti sprendimą.

Kaloringesni bus sotesni nei mažai kalorijų turintys arba be cukraus. Maišydami visada galite padidinti savo kokteilio kalorijas (ir baltymų kiekį) it su pienu, o ne vandeniu.

Ar jie jus storina?

Baltymų kokteiliai gali būti ne tai, ko reikia vartoti kiekvieną dieną. Kaip ir bet kuris kitas kalorijų šaltinis, vartojant daugiau, nei deginate, ilgainiui padidės svoris. Jei jūsų maiste jau yra daug baltymų ir kalorijų, o jūs papildomai vartojate baltymų kokteilius to iš tikrųjų nereikia, galite priaugti svorio.

Jei jūsų tikslas yra svorio padidėjimas, baltymų kokteiliai gali būti mažesnio riebumo ir mažiau angliavandenių vartojantys variantai (atsižvelgiant į pasirinktą priedą), kurie padės jums priaugti liesos masės, o ne riebalus.

Ar jie priverčia jus išsipūsti?

Baltymų kokteiliai, ko gero, nepadės jaustis išsipūtę, tačiau tai gali būti kitų jūsų kokteilio ar dietos ingredientų šalutinis poveikis.

Daugelyje baltymų turinčių produktų taip pat yra papildomų skaidulų, kurios padės jaustis sočiai, o tai gali sukelti dujų išsiskyrimą ir pilvo pūtimą, todėl jei jums tai rūpi, rinkitės baltymų kokteilį be pridėtinės skaidulos.

Kadangi baltymai sulėtina virškinimo procesą, jūsų skrandis gali jaustis sotesnis (arba šiek tiek išsipūtęs) nei po valgio iš grynų angliavandenių. Jei jaučiatės išsipūtęs, pabandykite paprastus kokteilius (su nedaug pridėtų ingredientų) ir vietoje pieno įpilkite vandens. Jei pastebėjote vidurių pūtimą vartodami vienos rūšies baltymus (pavyzdžiui, išrūgas), pabandykite sojos ar aniekur vietoj to – veganų mišinys.

Ar drebulys praeina?

Baltymų kokteilio tinkamumo laikas priklauso nuo pasirinkto kokteilio tipo. Kaip paprastai norėtumėte vartoti kokteilį prieš ar po treniruotės, geriausia jį sumaišyti prieš geriant.

Iš anksto sumaišyti, atšaldyti baltymų kokteiliai paprastai trunka neilgai (net šaldytuve), nes juose yra ingredientų, kurie greitai sugenda.

Jei perkate miltelių pavidalo purtyklę, patikrinkite etiketėje nurodytą rekomenduojamą galiojimo laiką ir naudojimą pagal datas. Baltymų milteliai gali ilgiau išsilaikyti, kai laikomi vėsioje, sausoje vietoje.

baltymų kokteilis stiklinėje

Daznos klaidos

1. Laikas

Nors anksčiau buvo manoma, kad kokteilį turėjote suvartoti per 30 minučių po treniruotės, tyrimai dabar rodo, kad yra naudinga didesnį baltymų kiekį iki 24 valandų po treniruotės.

Taigi, nors ir vartojate kokteilį prieš pat treniruotę ar po jos, jūs vis tiek aprūpinate kūną būtinais statybiniais elementais, kurie padeda raumenims augti ir atsigauti, galite pakeisti savo purtymo laiką atsižvelgdami į valgį ar dienos grafiką.

Viena dažnai vengtina klaida yra tai, kad vartojate kokteilį kartu su daug baltymų turinčiu maistu. Mūsų kūnas iš tikrųjų turi ribą, kiek baltymų galime absorbuoti vienu metu, todėl geriausia baltymus paskirstyti per 3-4 patiekalus ar užkandžius per dieną.

2. Netolerancija

Nors išrūgos yra įprasta baltymų miltelių rūšis, didžioji dalis laktozės buvo pašalinta, todėl netoleruojantys laktozės turėtų išgerti daugumos išrūgų baltymų.

Tačiau jei turite alergiją pienui ar kitokio tipo baltymų šaltiniams, geriausia vengti rinktis iš tų ingredientų pagamintą papildą.

Jei nesate tikri dėl galimo netoleravimo, pradėkite nuo mažos dozės ir pažiūrėkite, kaip jaučiatės prieš padidindami suvartojamo kokteilio kiekį.

3. Kiekis: kiek yra sveika?

Tarptautinė sportinės mitybos draugija rekomenduoja apie 0,25 gramo baltymų vienam kilogramui kūno svorio vienai baltymų porcijai arba 20–40 gramų per vieną kokteilį ar valgį aktyviems sportininkams.

Mūsų kūnas negali sugerti arba sunaudoti daugiau nei šio kiekio vienu metu, todėl papildomas kiekis būtų kaupiamas kaip riebalai. Įrodyta, kad kasdieniniai baltymų kokteiliai yra sveiki suaugę žmonės.

4. Naudojant kokteilius kaip patiekalą

Baltymų kokteiliai gali gerai veikti kaip valgio pakaitalai, jei juose yra maistinių medžiagų, kurias suvartotumėte įprastu valgymo metu – pagalvokite ne tik apie baltymus, bet ir apie angliavandenius bei sveikus riebalus.

Pridedant vaisių (šaldytų bananų ar uogų) ar daržovių (pvz., Špinatų), jūsų kokteilis gali padidinti kiekį ir pridėti sveikų angliavandenių ir skaidulų.

Jei jūsų baltymų kokteilyje yra mažai riebalų, galite sušvelninti žemės riešutų sviestą arba avokadą, kad suapvalintumėte savo makrokomandas. Pienas taip pat yra paprastas būdas pagerinti kokteilio maistingumą ir padaryti jį panašesnį į valgį, tuo pačiu pridedant sveiko kalcio ir papildomų baltymų

baltymų suplakti stiklinėje su ledu

Šalutiniai poveikiai baltymų kokteilių

Nors mūsų inkstai vaidina svarbų vaidmenį perdirbant baltymus, žmonėms, kurių inkstai sveiki, nereikia jaudintis dėl protingo dienos baltymų kiekio.

Jei turite kokių nors sveikatos problemų, turinčių įtakos jūsų inkstams, prieš pradėdami vartoti baltymų kokteilio papildą, pasitarkite su gydytoju.

Paimkite namų pranešimą

Nors baltymų kokteiliai jau daugelį metų buvo sportininkų pomėgis, jie taip pat gali būti naudingi metant svorį ir, kai padidėja, kaip maisto pakaitalas keliaujantiems žmonėms.

Sukrėtimai ne tik naudingi sunkiaatlečiams, bet ir ištvermės sportininkams, pavyzdžiui, bėgikams ir dviratininkams, gali būti atsigavimo priemonė. Sveikiems suaugusiesiems gali būti naudingi pakankami baltymai, tokie kaip baltymų kokteiliuose, turintys nedaug galimo šalutinio poveikio.

Patikrinkite etiketę ant baltymų kokteilio, kad išsirinktumėte geriausią tikslams pasiekti.

Parašykite komentarą