Keto dieta yra tokia dieta, kuri žymiai riboja angliavandenių suvartojimą. Paprastai organizmas suskaido angliavandenius į cukrų, gliukozę, kurią naudoja energijai. Kai organizme nėra pakankamai angliavandenių, jis pereina į ketozės stadiją.

Ketozės metu organizmas labai efektyviai degina riebalus ir naudoja juos energijai vietoj gliukozės. Dėl šio riebalų deginimo ketogeninė dieta yra populiarus pasirinkimas žmonėms, norintiems numesti svorio.

Tačiau kai kurie žmonės gali pastebėti, kad keto dietos metu jie nepraranda svorio. Daugeliu atvejų taip yra dėl to, kad jie nepateko į ketozę.

Yra ir kitų priežasčių, kodėl žmogus, laikydamasis keto dietos, gali nenumesti svorio. Šiame straipsnyje apžvelgsime įvairias galimybes. Taip pat pateikiame keletą bendrų patarimų, kurie gali padėti žmogui pasiekti savo svorio metimo tikslus.

1. Ketozė nepasiekiama

moteris valgo pipirus ir svarsto Kodėl aš nekrentu antsvorio vartodama ketoPasidalinkite Pinterest
Asmuo, besilaikantis keto dietos, turėtų stengtis, kad angliavandeniai sudarytų tik 5–10% savo suvartojamų kalorijų.

Paprastai, kai žmogus, laikydamasis keto dietos, nepraranda svorio, taip yra todėl, kad ketozė nepasiekė.

Dažniausia priežastis, dėl kurios nepatenka į ketozę, yra nepakankamas angliavandenių suvartojimas. Pasak a 2019 metų straipsnis Ketogeninės dietos metu angliavandeniai turėtų sudaryti tik 5–10% žmogaus suvartojamų kalorijų.

Konkrečiai, dauguma keto dietų reikalauja, kad žmogus kasdien sumažintų angliavandenių kiekį iki 20–50 gramų.

Kartais žmogus gali jaustis taip, lyg būtų smarkiai sumažinęs angliavandenių suvartojimą. Tačiau jie vis tiek gali valgyti pakankamai angliavandenių, kad organizmas galėtų gaminti energiją iš gliukozės, ir tai neleis kūnui deginti riebalų.

Asmeniui, kuris nepraranda svorio keto dietos, gali būti naudinga įsigyti namų testavimo rinkinį. Šiuose rinkiniuose yra bandymo juostelių, kurios tikrina, ar šlapime nėra ketonų. Teigiamas rezultatas rodo, kad organizme yra ketozė.

Kitas variantas yra naudoti mažą aparatą, vadinamą ketoniniu kvėpavimo analizatoriumi, kuris aptinka ketonus iškvėptame ore.

Testavimas namuose gali būti naudingas būdas žmonėms įsitikinti, kad jiems iš tikrųjų prasideda ketozė. Žmonės gali naudoti šią informaciją, kad pakeistų mitybą, kuri padėtų jiems pasiekti svorio mažinimo tikslus.

2. Per daug baltymų valgymas

Daugelis mažai angliavandenių turinčių dietų leidžia valgyti saikingą baltymų kiekį. Kai kurie žmonės klaidingai mano, kad mažai angliavandenių ir daug baltymų turinti dieta yra keto dieta. Tačiau mažai tikėtina, kad tokia dieta sukels ketozę, nes organizmas gali suskaidyti baltymų perteklių į aminorūgštis ir paversti juos cukrumi.

Asmuo, besilaikantis keto dietos, didžiąją dalį kalorijų gaus iš riebalų, o tai turėtų sudaryti apie 55–60 proc. savo suvartojamų kalorijų. Šis riebalų suvartojimas palieka mažai vietos baltymams. Jei baltymai sudaro daugiau nei 35% žmogaus raciono, mažai tikėtina, kad jis patenka į ketozę.

3. Suvalgyti per daug priimtinų angliavandenių

Laikantis keto dietos, priimtini keli angliavandenių tipai, įskaitant riešutus ir pieno produktus. Šie maisto produktai paprastai yra daug riebūs, daug maistinių medžiagų turintys maisto produktai, kurie puikiai papildo keto dietą. Tačiau juose taip pat yra angliavandenių.

Valgydamas per daug šių maisto produktų, žmogus negalės pasiekti ir išlaikyti ketozės.

4. Maltitolio valgymas

Cukraus alkoholiai paprastai yra geras pasirinkimas žmonėms, besilaikantiems keto dietos. Jie suteikia saldumo nepadidindami grynųjų angliavandenių organizme. Tačiau ne visi cukraus alkoholiai yra vienodi.

Maltitolis yra cukraus alkoholis, kuris nėra draugiškas keto rūgštims. Nors maltitolis techniškai yra žemo glikemijos indekso (GI) cukrus, vis tiek turi įtakos cukraus kiekiui kraujyje. Šio poveikio pakanka, kad žmogus nepatektų į ketozę.

5. Neskaičiuojant kalorijų

Pasidalinkite Pinterest
Kalorijų skaičiavimas gali padėti žmogui numesti svorio, laikydamasis keto dietos.

Mažai tikėtina, kad žmogus, kuris suvalgo daugiau kalorijų, nei gali sudeginti, numesti svorio. Žmonės, kurie suvartoja per daug kalorijų, gali priaugti svorio, net jei jie yra ketozės būsenoje.

Riebaluose maisto produktuose paprastai yra daug daugiau kalorijų nei maisto produktuose, kuriuose yra daug angliavandenių ir baltymų. Todėl svarbu, kad žmonės stebėtų suvartotų kalorijų skaičių.

Subalansuoto mitybos plano laikymasis gali padėti žmogui siekti idealaus svorio.

6. Nuolatinis užkandžiavimas

Net jei žmogus turi galvoje patvirtintą maitinimosi planą, pasiduoda nuolatiniam užkandžiavimui, tai gali labai padidinti jo suvartojamų kalorijų kiekį. Užkandis gali padėti išvengti alkio priepuolių, tačiau jis gali lengvai sabotuoti svorio metimo pastangas.

7. Alkoholio vartojimas

Daugelyje alkoholinių gėrimų, įskaitant vyną ir alų, yra daug angliavandenių. Dauguma ketoninės dietos formų neleidžia vartoti šių rūšių alkoholio.

Stipriuose alkoholiuose, tokiuose kaip džinas ir degtinė, yra mažiau angliavandenių, o tai reiškia, kad jie paprastai yra priimtini laikantis keto dietos. Tačiau šie gėrimai yra labai kaloringi. Taigi net šios parinktys gali užkirsti kelią svorio metimui.

Alkoholio vartojimas yra paprastas būdas padidinti suvartojamų kalorijų kiekį, nepateikiant organizmui maistinių medžiagų.

8. Mažai arba visai nesportuoji

Pratimai yra svarbi sveikatos išlikimo dalis. Pratimai taip pat skatina organizmo medžiagų apykaitą ir degina kalorijas. Todėl tai puiki priemonė besilaikantiems dietos.

Pratimai gali būti ypač svarbūs laikantis keto dietos, nes riebiame maiste, kurį valgo žmogus, yra daug kalorijų. Kalorijų deginimas mankštos metu gali padėti žmogui pasiekti norimą svorį.

9. Didelis stresas

Didelio streso gyvenimo būdas taip pat gali neleisti žmogui numesti svorio laikantis keto dietos. Kaip vienas 2012 metų tyrimas pažymi, kad stresas gali sukelti hormonų lygio pokyčius, dėl kurių gali padidėti svoris arba sunku numesti svorio.

Lėtinis stresas taip pat gali paskatinti žmones trokšti patogaus maisto. Šie maisto produktai prideda papildomų kalorijų dietai.

10. Pagrindinės sveikatos būklės

Kartais žmogus gali daryti viską teisingai ir vis tiek negali numesti svorio laikydamasis keto dietos. Kai kuriais atvejais tai gali būti dėl pagrindinės sveikatos būklės, dėl kurios auga svoris arba neleidžiama numesti svorio. Arba vaistas, kurį žmogus vartoja dėl pagrindinės ligos, gali sukelti padidėjusį apetitą kaip šalutinį poveikį.

Kai kurios sąlygos, galinčios prisidėti prie svorio padidėjimo, yra šios:

  • hipotirozė
  • depresija
  • aukštas insulino kiekis
  • Kušingo sindromas
  • policistinių kiaušidžių sindromas (PCOS)

Asmuo turėtų kreiptis į gydytoją, jei negali numesti svorio, nepaisant griežtos dietos ir mankštos plano. Gydytojas gali atlikti tyrimus, kad nustatytų, kas trukdo numesti svorio. Pagrindinės būklės gydymas gali išspręsti problemą.

Patarimai

Pasidalinkite Pinterest
Geriant daug vandens, žmogus gali apsisaugoti nuo užkandžių.

Šie patarimai gali padėti žmogui išvengti įprastų dietos klaidų, kad jie galėtų numesti svorio laikydamiesi keto dietos:

  • Maisto dienoraščio vedimas: Stebėdamas, ką vartoja per dieną, žmogus dažnai gali atpažinti bet kokius maisto produktus ar valgymo įpročius, pvz., užkandžiavimą, kurie gali užkirsti kelią svorio metimui.
  • Geriant daug vandens: Geriant daug vandens, skrandis užpildomas, o tai gali padėti žmogui nepersivalgyti ar per daug užkandžiauti per dieną.
  • Becukrės gumos kramtymas: Becukrė guma, kurioje yra eritritolio arba stevijos, gali padėti išvengti saldaus maisto potraukio. Tai taip pat gali padėti sumažinti nereikalingą užkandžiavimą tarp valgymų.
  • Gausus miegas: Miegas padeda reguliuoti įprastus organizmo ciklus, taip pat gali padėti sumažinti streso lygį.

Santrauka

Ketozės pasiekimas ir palaikymas daugeliui žmonių gali būti sunki užduotis. Keto dieta yra griežta, todėl norint pasiekti rezultatų, žmonės turi jos atidžiai laikytis.

Tačiau atlikus keletą nedidelių pakeitimų dauguma žmonių gali pasiekti ketozę ir pradėti siekti savo svorio metimo tikslų.

Kiekvienas, kuris negali numesti svorio, nors laikosi keto dietos ir reguliariai mankštinasi, gali pasikalbėti su gydytoju arba dietologu.