Svorio netekimas ir riebalų netekimas Kas yra Di


Paskutinį kartą atnaujinta:
19.05.05

Žengti ant svarstyklių ir nematyti pokyčių? Nenusiminkite, jei sunkiai treniruojatės ir valgote teisingai, tačiau skaičiai nėra tvirti. Jei elgiatės teisingai, tada padarysite pokyčių, tačiau galbūt išmatuosite neteisingą dalyką. Atėjo laikas sužinoti skirtumą tarp svorio metimo ir riebalų praradimo.

Terminai svorio netekimas ir riebalų netekimas dažnai vartojami pakaitomis, tačiau jie gali turėti labai skirtingą reikšmę ir rezultatus. Štai ką jūs turite žinoti.

Šiame straipsnyje rasite:

Kas yra svorio kritimas?

Jūsų kūno svorį galima suskirstyti į dvi pagrindines kategorijas – riebalų ir liesos masės. Riebalų masė yra būtent tokia, kokia ji skamba – mūsų bendras kūno riebalų kiekis. Liesa masė yra visa, kas nėra riebalų masė, ir ją galima toliau suskirstyti į kaulų, raumenų, vandens ir organų masę.2

Čia slypi tam tikra painiava. Labai nedaug žmonių specialiai bando numesti liesą masę, tačiau juos labiau domina riebalų masės pusė. Tačiau jei mes naudojame tik skalę svorio kritimui įvertinti, nėra jokių požymių, ar mes praradome riebalus, raumenis ar dar ką nors.

Svorio metimas nediskriminuoja to, kas prarasta. Tai grynai skaitinis matas ir neatsižvelgiama į prarastų ar įgytų kokybę – be to, apgauti mastelį gali būti gana lengva. Tiesiog perėję nuo dietos, kurioje yra daug angliavandenių, į mažai angliavandenių turinčią dietą, galite pastebėti dramatišką svorio sumažėjimą. Taip yra todėl, kad 1 g saugomų angliavandenių organizme telpa apie 3 g vandens. 4

Tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl žmonės, laikydamiesi mažai angliavandenių turinčios dietos, mato beveik momentinį svorio kritimą, tačiau svarbu atsiminti, kad pokyčiai neturi nieko bendro su riebalų nuostoliais.

Yra ir kiti dalykai, kurie gali turėti įtakos svorio svyravimams kasdien – visa tai yra normalu. Hormoniniai svyravimai, įvairus natrio suvartojimas, skirtingas maistinių skaidulų kiekis ir maistas, sėdintis virškinimo trakte.

Visa tai gali lemti jūsų svorio svyravimus, taigi, kai matote šiuos pokyčius skalėje, ar svoris ar riebalai yra priaugti ar numesti, ir ar apskritai turėtumėte sutelkti dėmesį į svorį?

Kas yra riebalų nuostolis?

Kiekvienas žmogus turi tam tikrą kūno riebalų kiekį. Šie riebalai dažnai išreiškiami visos kūno sudėties procentais – pavyzdžiui, 16% kūno riebalų.

Moterys paprastai turi daugiau kūno riebalų nei vyrai. Viena iš to priežasčių yra ta, kad moterys turi palaikyti aukštesnį kūno riebalų kiekį reprodukcinei sistemai. Vyrai taip pat paprastai turi daugiau liesos raumenų masės nei moterys pagal tam tikrą svorį, o tai gali lemti mažesnį kūno riebalų kiekį.6

Sportuojančio vyro kūno riebalai gali būti nuo 7% iki 13%, palyginti su moterišku 12% – 20%.6 Fiziniai ir atletiški vyrai gali būti nuo 12% iki 17%, o moterys – nuo 17% iki 24%. Vidutinis sveikas vyras gali turėti iki 24 proc., O moterys – iki 30 proc.6

Jei galima prarasti riebalus, juos reikia laikyti. Riebalų perteklius kaupiasi kūno riebalų ląstelėse, kurios vadinamos adipocitais. Čia gauname riebalinio audinio terminą, kuris pažodžiui reiškia riebalinį audinį.

Dažniausi kūno riebalų tipai (adipocitai), apie kuriuos kalbama, yra poodiniai riebalai (riebalai tarp odos ir raumenų) ir visceraliniai riebalai (riebalai aplink organus). Yra ir kitų, tačiau šie du yra labiausiai paplitę riebalai. atsakingas už sveikatą ir išvaizdą. Riebalų netekimas yra šių kaupiamų adipocitų skaidymas ir redukcija. 5

Mes negalime pasirinkti, iš kur norime numesti riebalus, ir nėra specialaus protokolo, kuris padėtų pastebėti sumažėjusį kūno riebalų kiekį. Tai reiškia, kad jūs negalite naudotis tam tikra sritimi, kurioje norėtumėte atsikratyti riebalų, ir tikiuosi, kad ji veiks. Deja, jei norite, kad skrandis būtų vienodo atspalvio, vien tik sėdėjimas nepadės numesti svorio, tačiau kalorijų deficitas – tikrai.

moteris bėga lauk

Kaip matuoti kūno riebalus

Yra keletas būdų, kaip išmatuoti kūno riebalus, tačiau paprastai tai tik prognozės, pagrįstos naudojama įranga ir matematinėmis prognozėmis.

Dvigubos energijos rentgeno absorbcijos geometrija (DEXA) nuskaitymas

Šiuo metu DEXA yra auksinis kūno sudėties testavimo standartas. Kūno riebalų kiekiui nustatyti naudojamas žemos spinduliuotės rentgeno spindulių tipas. DEXA nuskaitymai iš pradžių buvo naudojami kaulų mineralų analizei atlikti, tačiau buvo nustatyta, kad jie buvo naudingi atliekant riebalų tikslumą ir riebalų neturinčią masę. DEXA aparatas yra brangi laboratorijos įranga, dažnai randama universitetuose, kai kuriose ligoninėse ar išskirtinėje privačioje praktikoje. 2

Oro poslinkio pletizografija – Bod Pod

Panašiai kaip DEXA, dauguma „Bod pod“ aparatų yra universitetuose, kai kuriose ligoninėse ar privačiose klinikose. Nors ir šiek tiek mažiau tikslus nei DEXA nuskaitymas, prireikus „Bod Pod“ galima naudoti dažniau. DEXA tyrimas skleidžia nedidelę radiacijos dozę, todėl jo negalima naudoti nuolat. „Bod pod“ mašina naudoja riebalų išstūmimą riebalų masei nustatyti. 2

Hidrostatinis povandeninis svėrimas

Tai labai tikslus kūno riebalų kiekio tikrinimo būdas – beveik lygus DEXA. Žinoma, yra problema, kad tai nėra labai praktiška naudoti, nes tiriamasis turi būti visiškai panardintas po vandeniu. DEXA arba „Bod Pod“ nuskaitymas yra kur kas patogesnis.

Bioelektrinės impedanso analizė-BIA

Tai yra viena iš ne tokių tikslių priemonių, kaip nustatyti kūno riebalų kiekį. Tai apima elektros srovės tekėjimą per svarstyklę ar delninį prietaisą. Yra daug klaidų, taip pat daugybė kintamųjų, kurie gali turėti įtakos rodmenų pagrįstumui ir patikimumui. 2

Skinfolds ir apimties matavimai

„Skinfolds“ gali būti labai praktiškas ir neinvazinis kūno riebalų matavimo būdas, jei tai atlieka kvalifikuotas specialistas. Norint nustatyti kūno riebalų lygį, reikia matuoti įvairias odos sulankstymo vietas su matuokliais.

Verta paminėti, kad odos raukšlių suma gali būti naudingesnė nei faktinė procentinė dalis, nes riebalai linkę slinkti aplink kūną, o procentas yra algoritmas, pagrįstas lygtimis. Suma yra tiesiog visų sudedamų odos raukšlių suma. Apskritimo matavimas, atliekamas matavimo juostele, yra naudingas būdas komplimentuoti odos raukšlių testavimą. 2

Paveikslėliai

Reguliarus fotografavimas gali būti puikus būdas įvertinti pažangą. Tam nereikia jokios specialios įrangos, tereikia prieigos prie fotoaparato telefone. Nors tai tiksliai neįvertins, kiek praradote riebalų ar priaugtų raumenų, tai pateiks objektyvų jūsų estetinės pažangos matą.

Kai dauguma žmonių treniruojasi ar laikosi dietos dėl kokių nors estetinių priežasčių, matoma išvaizda yra svarbus rodiklis, o paveikslėlis tai ir daro. Jei naudojate šį metodą, tiesiog kiekvieną kartą pabandykite išlaikyti tuos pačius kintamuosius.

Pavyzdžiui, tai, ką dėvite, kadrų laikas, apšvietimas ir pan., Turėtų būti tokie patys. Kuo daugiau galėsite atkurti panašią nuostatą, tuo labiau paveiksluose bus matomas jūsų kūno skirtumas.

Skalė

Pastaruoju metu skalėje yra daug blogos spaudos ir kilo klausimas, ar ji naudinga matuojant riebalų nuostolius. Tačiau tyrimas rodo, kad žmonės, kurie dažniau sveria, dažniau laikosi dietos ir mankštos plano, taip pat laikosi svorio.8,9,10,11

Jei kas nors turi labai didelį antsvorį ir pradeda naują dietą bei mankštos programą, kad numestų riebalų, skalės skaičiai turėtų mažėti. Dabar tai gali būti ne pagal linijinį pagrindą, tačiau laikui bėgant tendencija turėtų mažėti.

Svarstyklės gali būti ne tokios naudingos tiems, kurie yra geros formos ir nori šiek tiek pakeisti kūno sudėtį. Tai parodys tik dalį paveikslėlio ir galima užsiauginti raumenis ar numesti riebalus, o svarstyklės išliks gana panašios. 7

Daugelis žmonių, kurių netenka daug riebalų, matys svorio pokyčius. Galbūt geresnis pasirinkimas ir gerai apmokytiems, ir nemokantiems būtų naudoti svarstykles kartu su paveikslėliais ir matmenimis, jei neturite prieigos prie tobulesnio matavimo įrankio.

Tokiu būdu atliekami keli matavimai, kurie gali geriau suprasti, kas vyksta.

moteris, kelianti svarmenis

Įgyti raumenų

Jei jūs sutelkiate dėmesį tik į svorio metimą, raumenų uždėjimas gali būti ne tas, kurio siekiate. Tai labiau taikoma su svoriu susijusioms sporto šakoms, o ne žmonėms, kurių kūno sudėtis yra ideali. Raumenų masė iš tikrųjų turi svorį, todėl ji gali paveikti masto svorį.

Jei norite pagerinti savo kūno sudėtį ir pasiekti tą liekną bei tonuotą išvaizdą, tai padės priaugti šiek tiek raumenų. Yra šiek tiek klaidinga nuomonė, kad liesos raumenų masės padidėjimas padeda numesti kūno riebalus. Realus skirtumas tik labai mažas realaus gyvenimo scenarijuose. Ir nors tuo pačiu metu galima numesti svorio ir priaugti raumenų, geriau sutelkti vieną konkretų tikslą vienu metu.

Arba priaugti raumenų, arba numesti riebalus. Yra keletas aplinkybių, kai galite atlikti abu veiksmus, tačiau mažai tikėtina, kad pasieksite geriausių rezultatų. Jei jūs dar nesinaudojote mankšta arba grįžtate į ilgalaikę traumą, galite numesti riebalus ir auginti raumenis.

Jei ilgą laiką treniravotės, vargu ar jūs abu atliksite efektyviai. Raumenims auginti reikia kalorijų pertekliaus, o norint netekti riebalų, reikia kalorijų deficito. Taigi, daugeliu atvejų jiedu nėra gerai.

Asmens, turinčio daug liesos raumenų masės, medžiagų apykaita gali būti didesnė dėl aktyvesnio audinio, tačiau tai dažnai kainuoja didesnį kūno svorį. Lieknas raumuo yra tankus ir už jo turi svorį. Taigi, jei dėl kokių nors priežasčių turite būti lengvi skalėje, pridėti daugiau raumenų gali būti ne pats geriausias pasirinkimas. Yra priežastis, kodėl ištvermės sportininkai neneša per didelės raumenų masės.

Tačiau, jei atrodote gerai ir prarandate riebalus, tai yra vienas iš svarbiausių dalykų, tai kai kurių kokybiškų raumenų pridėjimas gali būti didelis pliusas.

Paimkite namo pranešimą

Daugelis žmonių kalba apie svorio netekimą, kai tai, ko jie iš tikrųjų nori, yra riebalų mažėjimas. Dauguma žmonių, kurie bando sulieknėti, tai daro norėdami atrodyti geriau, jaustis geriau ir pagerinti savo sveikatą.

Jei turite antsvorio, susitelkimas į skalę gali suteikti naudingos atskaitomybės. Kuo tvirtesnis ir liesesnis, tuo svarbesnės yra kitos kūno riebalų priemonės, užtikrinančios, kad einate į savo kelią.

Pagalvokite apie tai, ko iš tikrųjų siekiate – ar norite numesti svorio ar riebalų? Kai žinosite, kokie yra jūsų tikslai, išsirinkite planą ir matavimus, kurie pateks ten, kur norite būti.

[product_display id = ”1”

Mūsų straipsniai turėtų būti naudojami tik informaciniais ir švietimo tikslais ir nėra skirti laikyti medicininėmis konsultacijomis. Jei nerimaujate, prieš pradėdami vartoti maisto papildus arba atlikdami didelius dietos pakeitimus, pasitarkite su sveikatos specialistu.

Parašykite komentarą