Vitaminas C | Kas tai? Privalumai? Defici

Mitybos apžvalgą pateikė Claire Muszalski

Jei neseniai sirgote peršalimo ligomis, tikriausiai kažkas jums liepė apsirūpinti vitaminu C. Šis vitaminas yra visuotinai žinomas dėl savo įtakos sveikai imuninei sistemai, tačiau jame yra daug daugiau nei tik tai, todėl apsirūpinkite atsargomis. apelsinų ir apie galimą naudą skaitykite toliau.

Šiame straipsnyje rasite:

Kas yra vitaminas C?

Vitaminas C, taip pat žinomas kaip askorbo rūgštis, yra vandenyje tirpus vitaminas, suteikiantis daug naudos sveikatai. Jo negali pagaminti mūsų kūnas, todėl jį reikia vartoti kasdien laikantis dietos.

Daugelis žmonių vitaminą C žino kaip imuninės sistemos stiprintuvą, tačiau jis taip pat dalyvauja daugybėje kitų organizmo procesų. Tai padeda gaminti kolageną, kad būtų palaikomi jungiamieji audiniai ir gydomos žaizdos. Tai taip pat pagerina geležies absorbciją iš augalinių šaltinių, o tai labai svarbu veganams ir vegetarams. Tai rodo stiprias antioksidacines savybes, o atliekami tyrimai tiria jo vaidmenį kovojant su senėjimu ir ligų prevencijoje.1 Be to, jis dalyvauja baltymų apykaitoje – tai domina tuos, kurie sportuoja.

Vitamino C trūkumas

Ilgalaikis nepakankamas vitamino C vartojimas sukelia skorbutą, kurį kai kurie žmonės žino kaip ligą, kurią jūreiviai sirgtų ilgą laiką būdami jūroje be šviežių vaisių (ar kitų mitybos šaltinių). Yra keletas vitamino C trūkumo požymių:

1. Ilgalaikis vitamino C trūkumas reiškia, kad negalima susidaryti kolageno, dėl kurio gali suirti įvairūs jūsų kūno audiniai.

Pirmieji vitamino C trūkumo simptomai yra šie:

  • Nuovargis ir silpnumas
  • Dantenų uždegimas
  • Lengvos mėlynės ir blogas žaizdų gijimas
  • Raudonai mėlynos dėmės / mėlynės ant jūsų odos

3. Ilgalaikis trūkumas gali sukelti depresiją, dantų netekimą, padidėjusį kraujavimą ir kaulų ligas (vaikams). Nors išsivysčiusiose šalyse ilgalaikis trūkumas yra labai retas, kraštutiniais atvejais tai gali sukelti net mirtį.

Vitamino C nauda

Vitaminas C turi daugybę privalumų ir funkcijų, kad jūsų kūnas būtų sveikas. Štai keli iš jų:

1. Išmeskite peršalimo sunkumą

Nors tai plačiai pripažinta, vis dar atliekami įvairūs tiesioginio vitamino C poveikio peršalimui tyrimai. Tačiau panašu, kad tai nuolat trumpina peršalimo laiką ir simptomai lieka ne tokie ryškūs.1 Pagyvenusiems žmonėms ir rūkantiems žmonėms, taip pat padidėjusio streso grupėms, tokioms kaip ekstremalūs sportininkai ir sunkioje aplinkoje gyvenantys žmonės, yra įrodymų, kad vitaminas C iš tikrųjų gali sumažinti peršalimo ligas.1

2. Galingas antioksidantas

Vitaminas C daugelį metų buvo naudojamas daugeliui su oda susijusių problemų gydymui dėl jo gebėjimo kovoti su laisvaisiais radikalais kaip antioksidantu.1 Dėl šios priežasties jis dažniausiai randamas daugybėje drėkinamųjų priemonių, veido pakuočių ir kaukių, kurios teigia, kad oda palieka švytinčią spindesį. Jo taip pat yra antiraukšleniuose, nes manoma, kad tai pagerina odos elastingumą.

3. Padeda užgydyti žaizdas

Kadangi vitaminas C vaidina gyvybiškai svarbų vaidmenį gaminant kolageną, jis gali būti labai naudingas gydant žaizdas ir įvairių rūšių traumas – nuo nedidelių pjūvių iki sulaužytų kaulų.1

4. Galingi antioksidantų veiksmai

Nuolat didelis vitamino C suvartojimas buvo susijęs su mažesne kataraktos formavimosi senėjimo rizika, taip pat su amžiumi susijusiu apakimu.1 Tačiau vitaminas C paprastai tiriamas kartu su kitais antioksidantais, todėl šiuo metu sunku įrodyti tiesioginį ryšį.

Galimas vitamino C šalutinis poveikis

Nors vitamino C toksiškumo lygis yra žemas, jis vis tiek gali sukelti nedidelius padarinius, pvz., Virškinimo problemas. Didelis suvartojimas gali būti susijęs su padidėjusiu inkstų akmenų susidarymu žmonėms, kurie jau yra iš anksto pasiruošę. Tai taip pat gali trikdyti kitus vitaminus ir mineralus per dideliu kiekiu. Tačiau toleruotina viršutinė riba (kiekis, kurį galima suvartoti kasdien be jokio neigiamo poveikio) yra 2000mg – tai labai didelis kiekis, kurį galėtumėte suvartoti tik iš papildų.1

Vitaminas C | Maisto šaltiniai

Yra daug natūralių vitamino C šaltinių, būtent iš vaisių ir daržovių, kurie gali padėti padidinti suvartojamą kiekį.

Vidutinis rekomenduojamas DV suaugusiesiems yra 75 mg moterims ir 90 mg vyrams. Keista, kad kai kurios daržovės yra didesniame vitamino C sąraše nei kai kurie vaisiai. Štai keli iš daugelio maisto produktų, kuriuose yra vitamino C:

  • Raudonieji pipirai – 95 mg vienai porcijai
  • Apelsinų sultys – 93 mg porcijoje
  • Kiviai – 64 mg vienam vaisiui
  • Brokoliai – 51 mg vienai porcijai
  • Braškės – 49mg vienai porcijai
  • Pomidorų sultys – 33 mg vienai porcijai
  • Žiediniai kopūstai – 26 mg vienai porcijai1

Paimkite namų pranešimą

Vitaminas C yra labai galingas vitaminas, turintis didelį poveikį mūsų sveikatai ir sveikatingumui. Laimei, jis yra plačiai prieinamas šviežių vaisių ir daržovių, taip pat papildų forma.

Vitaminas C turi daug privalumų, kiekvieną dieną tiriama daugiau. Tinkamai subalansuota mityba turėtų užkirsti kelią vitamino C trūkumui, tačiau dažniausiai naudojami ir papildai. Pasitarkite su savo gydytoju, jei nerimaujate dėl vitamino C suvartojimo.