5 dalykai, kuriuos išmokau bėgti maratoną

Būdamas 5’3 “ūgio ir nepaprastai trumpomis kojomis, niekada nelaikiau savęs sukurtas sportui.

Tai nereiškia, kad vis dėlto man netrūko entuziazmo ar konkurencingo pobūdžio. Per daugelį metų konkurencingai plaukiojau, žaidžiau tinklinį, tenisą ir net krepšinį, bet savo nesėkmes visada atmesdavau ne taip aukštai, pakankamai stipriai ar pakankamai greitai. Tai tol, kol ėmiausi bėgimo.

Pradėjau bėgioti prieš 3 metus, kai buvau namuose iš universiteto ir negalėjau patekti į sporto salę. Po 3 savaičių bėgau 5 km, o maždaug po 3 mėnesių nubėgau pirmuosius 10 km. Galima sakyti, kad mane užvaldė bėgimas, bet vis tiek niekada nebūčiau pagalvojusi apie pusmaratonio, jau nekalbant apie pilną, maratoną.

Taigi, kas pasikeitė per ateinančius dvejus metus? Aš vis dar ėjau į sporto salę, taip pat ėmiausi dviračio, bet nebuvau tvirtesnis, kai nusprendžiau atlikti maratoną, nei buvau anksčiau. Pasikeitė tikėjimas tuo, ką sugebu.

Imtis vienkartinių sporto šakų pasikeitė mano suvokimas apie tobulėjimą – aš nustojau lyginti save su kitais žmonėmis, kurie buvo stipresni, aukštesni ir greitesni už mane, o susitelkiau ties savo pasiekimais ir savęs tobulinimu.

Matydamas savo pačių pažangą kaip ką švęsti, aš sukūriau pasitikėjimą, kad galėčiau įveikti didesnius iššūkius. Aš taip pat supratau, kad būti geru bėgiku nereiškia turėti konkrečią kūno formą ar greitą rato laiką.

Užsiregistravau į maratoną rugsėjį, spalio pabaigoje pradėjau rimtai treniruotis ir per Kalėdas buvau sužeistas. Po mėnesio atostogų ir valgydamas savo kūno svorį kalakutų vakarienėse, aš vėl pradėjau nuo nulio su 1 mylios bėgimais.

Mėnesiai trukusios treniruotės ir dar pora smūgių atgal (daugiausia kelio skausmai ir pykčiai dėl bėgimo sniege), pagaliau padariau starto liniją, kurioje niekada nemaniau, kad būsiu – ir tada aš taip pat finišavau.

Štai ką išmokau bėgdamas savo pirmąjį (ir galbūt paskutinį) visų laikų maratoną …

Aš save suprantu daug geriau nei anksčiau

Mano smegenys yra masinis pesimistas. Kai pradėjau bėgti 3 km distancijas, smegenys maldavo sustoti. Kai darydavau 10 mylių treniruotes, tai šaukdavau, kad sustosiu – o kartais ir klausydavausi. Tai buvo tas. Vykdyti atlikta.

Iki maratono buvau pasirengęs kiekvienai neigiamai minčiai, kurią smegenys galėjo mane mesti. Žinojau, kad jis stipriai atsitrenks į 20 mylių atstumą, nes anksčiau tai buvo tolimiausia mano distancija. Buvau pasirengęs su savo didžiausiu ginklu – manimi.

Anksčiau galbūt nubėgau tik 20 mylių, bet per tris mėnesius nuo traumų nukentėjusių nulinių mylių iki stiprių 20 mylių taip pat tempiausi. Aš turėjau savyje bėgti dar vieną valandą. Sunkiausia buvo įtikinti mano smegenis.

Aš žinau, kad keista atskirti savo „smegenų mintis“ nuo „aš“, bet tai leido man pradėti skirstyti ir apibrėžti instinktyvias „nustok bėgioti, kai sau kenki“ mintis ir kovoti su apgalvotais ir teigiamais atsakymais, pavyzdžiui, „žvilgsnis“. kokia tu stipri, tu gali tęsti “. Tai taip pat davė man ką nors prieš save kovoti.

Didžiausias mūšis, kurį turėsite visą laiką, bus jūsų paties galva. Skausmas ar ne, būtent tai ir nusprendžia, ar toliau eiti, ar sustoti. Svarbus dalykas yra sugebėjimas atpažinti neigiamas mintis ir jas atstumti teigiamomis mintimis.

Tai skaudės

Kuo greičiau tai įveiksite, tuo geriau. Man prireikė šiek tiek laiko neišsigąsti kiekvieną kartą, kai kažkas pradėjo po truputį skaudėti, bet retai būna taip blogai, kaip jūs manote. 14 mylios maratone sukėliau nedidelę paniką, kad viskas baigėsi, kai mano „blogą kelį“ pradėjo labai skaudėti. Iki 16 mylios tai visai nepakenkė. Tai vis tiek nepakenkė vieną, dvi ar tris dienas po maratono.

Kai bėgate kelias valandas, jūsų mintys gali apimti jausmą kiekvienam nedideliam ūžesiui. Kiek įmanoma labiau sutelkiant mintis už kūno ribų, skausmas, kurį jaučiau, buvo antraeilis viskam, ką patyriau.

Nesakau, kad neturėtumėte ignoruoti rimtos traumos, tačiau verta savęs paklausti, ar tai tikrai taip blogai, kaip jūsų smegenys verčia jus galvoti. Be to, jūs galite pailsėti kelias savaites, kai tik tai pasibaigs, todėl galite sau leisti tai dar šiek tiek pastumti. Prisiminkite, kad žmonės yra bėgę maratonus sulaužytais kaulais ir gyveno pasakai pasakoti …

Nesitikėkite, kad jausitės tam tikru būdu

Prieš bėgdamas maratoną, keli žmonės bandė man pasakyti, koks jis bus ir koks jausmas. Girdėjau viską, pradedant „nuostabiausiu jausmu“, baigiant „sunkiausiu dalyku, kurį kada nors padariau – nesitikėkite, kad juo mėgausitės“.

Sužinojau, kad tai labai asmeniška patirtis, leidžianti jausti visą emocijų purvą. Manau, kad daug kas priklauso nuo to, kodėl tu bėgioji, ar tu bėgioji vienas ir kaip tavo kūnas su tuo susitvarko.

Starto linijoje nusprendžiau, kad mano finišo laikas nėra toks svarbus, kaip pasimėgauti savimi, todėl visą laiką tai ir buvo mano dėmesys. Buvo sunkių taškų, bet bėgau kuo daugiau su šypsena veide.

Labiausiai nustebinanti emocija užklupo maždaug įpusėjus, kai supratau, kad negaliu pagalvoti apie finišavimą nepasveikus ir neprarandant galimybės kvėpuoti. Aš turiu omenyje, kad mano gerklė iš tikrųjų užsimerkė ir negalėjau fiziškai patekti į plaučius – tai ne idealu geriausiu metu, jau nekalbant apie tai, kai bėgate maratoną.

Vienintelis dalykas, kurį galiu tai padaryti, yra visiškai priblokštas. Aš tikrai džiaugiausi savimi, didžiavausi savo kūnu ir protu, palengvėjau, kad po kiekvienos traumos vis tiek ten važiavau, taip pat man skaudėjo ir tempiau save į tas, kurios jaučiasi mano psichinės ir fizinės ribos.

Jei galite sugalvoti kitą emociją, kad visa tai geriau apibendrintumėte, praneškite man, bet nemanau, kad yra pakankamai žodžių, kaip taip toli bėgti – ir atmosfera aplink tokį renginį – gali priversti jus jaustis.

Pasaulyje yra nuostabių žmonių

Bėgau labdarai, todėl jau buvau patenkinta šeimos ir draugų dosnumu ir palaikymu. Nebuvau pasirengusi – meilės ir palaikymo, kurį gavau iš visiškai nepažįstamų žmonių bėgdamas maratoną.

Nebūčiau patyrusi perpus mažiau ar dariusi taip gerai, kaip be žmonių, kurie gatvėmis rikiavosi norėdami nudžiuginti bėgikus. Šie žmonės už atlygį negavo nieko, išskyrus užgniaužtą „ačiū“, tačiau jie padėjo man patekti į kitą kelio ruožą. Jie man priminė, kad dirbau nuostabų darbą, kai negalėjau to padaryti pati.

Jei perskaitysite tik vieną dalyką, tai turėtų būti kuo didesnis jūsų vardas per krūtinę. Žmonės nudžiugins tavo vardą ir tai yra gana puikus motyvatorius!

Vėliau pasijusite šiek tiek pasimetę

Švelniai tariant, postmaratonas gali būti šiek tiek antiklimaktinis. Jūs einate nuo žmonių, besidžiaugiančių jūsų vardu, valgančių svajonių puotą ir būnančių ant endorfinų, iki užmigimo prie televizoriaus 20 valandą ir visur skausmo.

Aš nekreipsiu dėmesio į pašėlusius žmones, kurie užsiregistravo prieš naktį čia, ir sutelksiu dėmesį į bėgikus, kurie tam treniravosi mėnesius. Mes atsisakėme vakarų ir savaitgalių, kad sutrenktume grindinius, valandų valandas praleidome lyjant lietui ir stingdant šalčiui, kad nubėgtume 26,2 mylių.

Staiga viskas baigėsi – nėra ko užpildyti vakarų ir nėra ko treniruotis. Nesupratau, kodėl žmonės galėjo tapti priklausomi nuo maratonų, tik po kelių dienų, kai viskas baigėsi. Tai yra tai, kad išsikeli sau naują iššūkį ir turi ką veikti.

Kol kas dar nesirašysiu į kitą maratoną, tačiau vėl grįžau į savo plento dviratį ir užsiregistravau į kitą mėnesį vyksiantį sportinį sportą. Jei galite nubėgti maratoną, pagalvokite apie visus kitus šaunius dalykus, kuriuos galėtumėte padaryti – neleiskite nusileisti vieno dalyko pabaigai ir sustabdyti kažko naujo pradžią.

Taigi, galbūt jūs šiek tiek sužinojote, ko tikėtis iš pirmojo maratono, o gal tiesiog sužinojote daug ką apie mažą mergaitę, kuri (vis dar tik apie) mėgsta bėgioti. Bet kokiu atveju, tikiuosi, tai privers jus suprasti, kad tai neturi būti didžiausia kančia, kurią jūs kada nors išgyvenote. Atminkite, kad sumokėjote už tą vietą, todėl taip pat galite užsitikrinti savo pinigus ir jais mėgautis.

Plakite smegenis, būkite pozityvūs ir nenustokite mesti, kol neperžengsite tos finišo linijos. Tu tai supratai.

Parašykite komentarą